Βίντεο από κάμερες ασφαλείας κατέγραψαν τα τελευταία λεπτά πριν την σύγκρουση του πλοίου στον πυλώνα της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι στη Βαλτιμόρη, καταγράφουν μία σαφή αλλαγή πορείας του πλοίου.
❗️[ 🇺🇸 ÉTATS-UNIS ]
🔸 Plusieurs véhicules se trouvaient sur le pont Francis Scott Key Bridge de Baltimore au moment de son effondrement.pic.twitter.com/1kSxY6ZDAc
— (Little) Think Tank (@L_ThinkTank) March 26, 2024
Περίπου 2,5 λεπτά πριν την σύγκρουση, το εμπορικό (με βάση ψηφιακές βάσης δεδομένων για την ναυτιλία είναι πλοίο μεταφοράς container με όνομα DALI, σημαίας Σιγκαπούρης, με μήκος 300 μ. και πλάτος 48 μ.), φαίνεται να κινείται σε ασφαλή ρότα για να περάσει κάτω από την γέφυρα.
Τότε, ξεκινά να αλλάζει πορεία προς τα δεξιά, επί περίπου 1 λεπτό και 15 δευτερόλεπτα.
Η αλλαγή πορείας σταματά όταν πλέον κατευθύνεται προς τον πυλώνα. Σε αυτή τη νέα ρότα συνεχίζει για πάνω από 1 λεπτό, πριν επέλθει η σύγκρουση.
Την εμπλοκή του συγκεκριμένου πλοίου στο συμβάν επιβεβαίωσε στη συνέχεια η διαχειρίστρια εταιρεία Synergy Marine Group. Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, κατά την εταιρεία «τα ακριβή αίτια του ατυχήματος δεν έχουν καθοριστεί ακόμη». Υπογραμμίζεται ότι στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται η παρουσία δύο πλοηγών πάνω στο πλοίο κατά το χρόνο της σύγκρουσης με τον πυλώνα της γέφυρας. Το πλήρωμα και οι πλοηγοί είναι καλά στην υγεία τους.
Στο βίντεο καταγράφονται επίσης, στο κέντρο της γέφυρας, φάροι οχημάτων που δεν κινούνται, ενώ η κυκλοφορία διεξάγεται κανονικά.
Η ροή των οχημάτων (κυρίως φορτηγά) φαίνεται να διακόπτεται την ίδια περίπου χρονική στιγμή που ξεκινά το DALI να αλλάζει ρότα.
Μετά την πρόσκρουση και κατά την κατάρρευση είναι εμφανές ότι πάνω στη γέφυρα βρίσκονταν τουλάχιστον 4-5 οχήματα.
Ο επικεφαλής Επικοινωνίας της Πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης Κέβιν Καρτράιτ ανέφερε στις πρώτες δηλώσεις του μεταξύ άλλων ότι τουλάχιστον 7 άτομα και αρκετά οχήματα έπεσαν στα νερά του ποταμού, ενώ και από την αστυνομία επιβεβαιώνεται ότι αναζητούνται άνθρωποι μέσα στα νερά. Στη συνέχεια ο αριθμός των πιθανών αγνοούμενων ή θυμάτων αυξήθηκε στους 20.
Δείτε ζωντανή εικόνα από τη γέφυρα μετά την κατάρρευση:
Η γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι αποτελούσε μέρος του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου της Βαλτιμόρης και ήταν κατασκευασμένη με χαλύβδινες αψίδες σε δύο κεντρικούς πυλώνες εντός του ποταμού Πατάπσκο, στο νοτιοανατολικό άκρο της πόλης και του λιμένα της.
Είχε συνολικό μήκος 2.632 μ. και το μεγαλύτερο τμήμα της από πυλώνα σε πυλώνα έφτανε τα 366 μ. Η κατασκευή της κράτησε 5 χρόνια, από το 1972 μέχρι και το Μάρτιο του 1977 όταν παραδόθηκε στην κυκλοφορία.